Ja, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen; Carnaval vieren! En er wordt al op jonge leeftijd uitbundig Carnaval gevierd. Niet alleen bij Het Masker maar ook op alle scholen in Zwaag.
De Jeugdraad Zwaag 'hoe-bewerk-ik-piepschuim-middag' is een mooie opwarmer voor de voorbereiding naar de Kinderoptocht toe want dan mag de jeugd zich weer van zijn meest creatieve kant laten zien en hun vrolijkheid en enthousiasme laten zien door de Zwaagse straten, van 't Krijt tot aan de Leuttempel.
Die enorm mooie Grote Kinderoptocht brengt heel Zwaag in beweging en daar wil je natuurlijk aan meedoen om jouw creatie te tonen aan alle papa’s, mama’s, opa’s, oma’s en al het overige publiek langs de route.
Inschrijven voor de optocht
Het inschrijven voor de kinderoptocht is bestemd voor kinderen (groep 3 t/m 8), die meedoen voor de jurering van de kinderoptocht.
Wanneer de inschrijving geopend is zullen we dit op deze website en onze socials bekend maken!
Aan de inschrijving zijn geen kosten verbonden.
Bij de inschrijving dient de keuze gemaakt te worden om in te schrijven als groep of als eenlingen/duo’s.
In tegenstelling tot voorgaande jaren is er bij de inschrijving geen onderscheid tussen de grootte van de groepen.
Waar andere jaren het onderscheid was gemaakt tussen groepen tot en met zes deelnemers en groepen groter dan 6 deelnemers, wordt dit onderscheid nu pas bepaald nadat de inschrijving is gesloten.
In welke categorie een groep valt wordt door de vereniging van tevoren bekend gemaakt.
Vóór de Prinsenwagen lopen de kinderen van de onderbouw (groep 1 t/m 4 zonder startnummer)
Start op ’t Krijt om 13.00 uur
De optocht start zoals gewoonlijk op
’t Krijt om 13.00 uur precies. Zorg ervoor, dat je uiterlijk om 12.45 uur aanwezig bent op ’t Krijt. Bij aankomst op ’t Krijt zal de Optochtcommissie (OC) je zo snel mogelijk naar het juiste vak begeleiden, zodat de jury jullie direct goed kan beoordelen. Vóór de prinsenwagen lopen de kinderen van de onderbouw (groep 1 t/m 4, zonder startnummer) en achter de prinsenwagen de kinderen van de bovenbouw (groep 5 t/m 8). De creaties maken er één hele lange polonaise van. Zoals elk jaar, verzoeken wij de ouders om niet tussen de kinderen in de optocht te lopen. Als uw kind niet zonder u kan, probeer dan om uw kind vanaf de zijkant te begeleiden en kom ook verkleed. Dit verhoogt zeker de sfeer! Bewoners langs de route, hang de carnavalsvlag uit! Wat zou het toch mooi zijn, als langs de gehele route de carnavalsvlaggen weer uit hangen. Maar geef de jeugd ook de ruimte en parkeer uw auto niet langs de route!
Programma in de Plataan voor de onderbouw van 14.15 tot 15.15 uur
In de Plataan is er een speciaal kinderprogramma voor de kinderen van groep 1 t/m 4. Uiteraard is Masky, onze Maskermascotte van de partij en komen de Prins en zijn Hofdames een polonaise meelopen. Het programma wordt begeleid door de E.P.C. (Ex Prinsen Club). Tijdens de pauze wordt er limonade uitgedeeld, welke weer beschikbaar is gesteld door het LOP. Hulde aan deze fantastische clubs! Daarnaast krijgen alle kinderen een verrassing als zij naar huis gaan. Het programma eindigt om 15.15 uur, dus ouders kom op tijd om uw kind op te halen!
Programma in de Leuttempel voor de bovenbouw van 14.30 tot 15.30 uur
Het Carnavalsfeest waar je een heel jaar naar uitkijkt. Een feest zoals hij maar één keer per jaar meemaakt. Binnenkomen is knallen en besmet raken met een virus waar niets tegen helpt. Is dat erg? Welnee, het carnaval virus is het mooiste wat je kan overkomen. Voordat het Prinselijke trio het door heeft, is het tijd voor de prijsuitreiking. De creaties uit de optocht worden beloond met schitterende prijzen. Vanaf 15.30 uur zijn alle ouders, opa’s en oma’s van harte welkom om mee te genieten van de prijsuitreiking. De uitslag en foto’s zijn ’s avonds te bewonderen op onze website.
Beste inwoners.
Zoals u kunt lezen biedt het Masker een fantastische kindermiddag aan voor alle leeftijdscategorieën. Dit is nog steeds geheel G R A T I S. De kosten voor deze kindermiddag worden, naast het LOP, Jeugdraad Zwaag en Van der Meulen Speelgoed, voornamelijk gefinancierd door u. Uw giften tijdens de rondgang maken dit weer mogelijk. Een diepe dankbare buiging hiervoor en heel veel dank namens alle kinderen!!